adidas eqt adv sock preview adidas eqt support adv sock first look adidas eqt support adv sock first look adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock colorways adidas eqt support 93 17 still breeze glitch camo adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze first look adidas eqt support 93 17 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt adidas eqt support adv adidas eqt support adv core black adidas originals adidas eqt tactile green pack adidas eqt tactile green pack adidas eqt light green pack womens adidas eqt support 9317

Răspuns la întrebarea lui Andrei Ungur

Andrei Ungur:  De cat timp maxim credeti ca este nevoie pentru ca un jucator sa-si deprinda corect procedeele fundamentale in baschet? Exista o anumita ordine in care acestea trebuie invatate sau totul depinde doar de antrenor?

Asa cum stie majoritatea populaţiei, timpul este ceva relativ… Mai ales din punct de vedere al TIMPULUI de pregătire asociat cu TALENTUL sau DORINTA persoanei respective de a deveni mai performant în ceea ce face (jucător sau antrenor). Jucătorul cu siguranţă îşi va dori mai mult de la el în viitor, însă POATE EL performa? DA … însă depinde de vârsta la care porneşte pe drumul în performanţă. Antrenorul aici are un rol important, fiindcă în colaborare cu părinţii reuşeşte să insufle dorinţa de a performa, precum şi depăşirea pragurilor psihice (atunci când simţi că nu mai poţi şi trebuie să depăşeşti momentul). Din punctul meu de vedere, cu cât pleci la drum mai devreme, cu atât poţi fi liniştit asupra timpului, ca de ex: Începi performanţa la 8-9 ani prin exerciţii şi mod de pregătire, poţi spune că la 15-16 ani ai putea să conturezi rezultate ale muncii. Poţi începe la 14 ani şi atunci abia la 18-20, însă cu o pregătire foarte bine pusă la punct, poţi spune că se conturează rezultatele muncii (asiduee). De la 16 ani în sus … va fi o luptă mult mai acerbă şi comună a celor 2 (antrenor şi jucător) pentru a demonstra că se poate face şi performanţă. În ceea ce priveşte deprinderile motrice, acestea pot fi ca timp învăţate în următoarele condiţii ce trebuiesc coroborate:
1. inteligenţa motrică a acestuia şi dezvoltarea ei prin exerciţiu atât individual, cât şi de antrenor;
2. în cazul în care nu există inteligenţa motrică, trebuie MULTĂ MUNCĂ şi mai ales DORINŢA de a fi mai bun (ce intră în atribuţiile de pedagog şi psiholog a antrenorului);
3. capacitatea antrenorului de a determina ca sportivul să depăşească “greutăţile” ce apar în execuţia procedeelor şi elementelor tehnice pentru a ajunge la corectitudinea necesară unei deprinderi motrice.

3 Responses to “Răspuns la întrebarea lui Andrei Ungur”

  • un moldovean:

    Buna ziua,
    Ma intereseaza f . mult sa dezvoltati acest subiect pt. ca am si eu un baiat de 15 ani care se pregateste de pe la 9 ani in cadrul unui club serios. Joaca pe pozitia de fundas 1-2 dar nu are calitati fizice deosebite : are doar 1,70 destul de solid 68 kg. Nici detenta grozava si nici viteza extraordinara. Are o rezistenta in regim de efort ff buna- construita prin munca, o indemnare nativa buna si ” inteligenta motrica ” de care vorbiti. Este un jucator inteligent, matur tactic, vede jocul, intelege si pune in aplicare radid indicatiile antrenorului. La Turneul Semifinal U16 de la Galati s-a descurcat onorabil in fata unor jucatori de lot. Ar trebui sa-si perfectioneze stop-shoot-ul pt ca devine f. greu pt el sa patrunda.
    Cum ar trebui sa lucreze pt a-si imbunatati procentajele la aruncarile de la distanta si semidistanta ? Cat timp trebuie sa aloce exersarii acestor procedee ?Cred ca este foarte dificil ca la antrenamentele echipei sa arunce suficient.

  • coach:

    Este o vârstă destul de avansată comparativ cu cea de iniţiere … 9 ani şi acum 15 ani … Fiindcă vorbim de un conducător de joc ar trebui să vă interesaţi şi de pasare … dribling … nu numai de aruncare …
    TIMPUL necesar unei aruncări foarte bune din punct de vedere procentual nu poate fi cuantificat, fiindcă este vorba de corectitudinea pe care o are copilul în execuţia mişcării braţului coroborat cu cea a corpului. Cu alte cuvinte, aveţi grijă ca el să îşi însuşească foarte corect “mişcarea”, apoi va apărea şi procentul satisfăcător la aruncări înscrise comparativ cu cele ratate. Revenind la TIMPUL NECESAR vă pot spune că în 5 antrenamente pe săptămână, nu este de ajuns ca el să îşi îmbunătăţească procentajul. De aici şi ideea de TIMP LIBER ce îl are la dispoziţie copilul şi pe care şi-l poate peterece pe terenul de baschet EXERSÂND aruncarea (bineînţeles, respectând indicaţiile antrenorului). Se greşeşte foarte mult în perioada de ÎNVĂŢARE unde antrenorul îl lasă pe copil sub pretextul “stilului” să arunce la coş fără a respecta mecanica, sub “fericirea” înscrierii unui coş la minibaschet sau juniori III. Iar de aici se ajunge la o mecanică greşită, ce la 18 ani în faţa unei apărări bine puse la punct, nu te va ajuta nici să ajungi la coş … ce să mai spunem de eficacitate sau procentaj ?
    În orice caz, urmăriţi aceşti paşi în pregătirea copilului dumneavoastră:
    ANTRENAMENT:
    1. La club, are atribute antrenorul, iar înafara clubului trebuie să respectaţi indicaţiile acestuia cu privire la aruncare.
    2. Pe teren afară sau în sală cu dumneavoastră, să repete aruncarea la coş sub toate formele. AICI vin cu un sfat personal: aruncările precedate de cele 2 păşiri sau doar de o singură păşire, să fie învăţate şi executate cu ambele mâini (îndemânatică şi neîndemânatică) pe ambele părţi ale terenului. Aruncarea din stop-shoot (aruncarea din săritură) ce este precedată de oprire, să fie executată doar cu mâna îndemânatică pentru a nu înjumătăţi numărul de aruncări.
    3. Este foarte importantă CORECTITUDINEA în exerciţiu (în special executarea secvenţială, apoi globală a mecanicii aruncării). Corectitudinea execuţiei va asigura un procentaj bun la aruncări.
    4. Bineînţeles că pentru aruncarea din săritură trebuie MULTĂ RĂBDARE şi multă înţelegere din partea copilului, fiindcă necesită MULT LUCRU, iar asta pentru un copiul sau tânăr devine plictisitor (lucru individual), mai ales dacă se repetă … şi se repetă … şi se repetă …
    Ca mecanică a braţului … mai ales coroborat cu acţiunea corpului … sincer trebuie să îl văd, ca apoi să vin cu indicaţii (asta dacă ar fi cazul).

    Spor la treabă şi sper că am răspuns cât de util dumneavoastră.

  • Dumitru Lecca:

    Referitor la timpul maxim de invatare: Timpul este evident strict individualizat si diferentele functie de datul genetic pot fi foarte mari. Timpul maxim este doar cel delimitat de o etapa formativa in decursul careia daca nu a reusit insusirea “fundamentalelor” e bine sa se apuce de alt sport.
    Referitor la ordinea invatarii: Ea este precis stabilita in metodologia moderna a invatarii si orice inversari sau inovari duc la esec.

Leave a Reply

foot locker europe releasing another exclusive adidas nmd r1 adidas nmd r1 foot locker eu exclusive adidas nmd xr1 vintage white adidas nmd xr1 vintage white new images adidas nmd xr1 womens adidas nmd xr1 womens triple white adidas nmd xr1 primeknit clear onix grey adidas nmd r1 suede and leather colorways adidas nmd r1 black blue s75230 womens sz 9 suede adidas nmd r1 runners peach pink black womens sizes adidas nmd xr1 primeknit clear onix grey pink bb3686 adidas nmd xr1 primeknit adidas nmd xr1 primeknit pink stripe adidas nmd xr1 women exclusive adidas nmd xr1 primeknit university blue collegiate navy adidas nmd xr1 triple white adidas nmd xr1 triple white release reminder adidas nmd xr1 triple white adidas nmd august 18th releases adidas nmd xr1 pink