adidas eqt adv sock preview adidas eqt support adv sock first look adidas eqt support adv sock first look adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock colorways adidas eqt support 93 17 still breeze glitch camo adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze first look adidas eqt support 93 17 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt adidas eqt support adv adidas eqt support adv core black adidas originals adidas eqt tactile green pack adidas eqt tactile green pack adidas eqt light green pack womens adidas eqt support 9317

Răspunsul la întrebarea cititorului ”skozy #23”

Întrebare cititor: Forțat fiind de anumiți factori, mai mult sau mai puțin dependenți de vointa lui, un antrenor face selecție pentru o echipa de minibaschet, vârsta 10-11 ani. Cum ar putea reuși el să aducă la un nivel cât mai ridicat echipa pe care o va construi având în vedere că multe alte cluburi din țară au echipele formate la aceasta categorie cu doi sau chiar trei ani înaintea acestuia. Poate ajunge, la un anumit timp, să joace de la egal la egal cu restul echipelor?

Ideea de SELECŢIE, atunci când te referi la resursa umană (copii în acest caz) nu pleacă doar de la înălţime, greutate, anvergură etc., ci şi de la capacitatea acestuia/acestora de a învăţa şi executa cât mai repede (inteligenţă motrică) acţiuni motrice complexe, în condiţiile unui joc oficial.

Bineînţeles că poţi ajunge să lupţi de la egal la egal cu cei din vârf după o perioadă de timp, însă deşi copii selectaţi au toate „ingredientele” necesare dezvoltării rapide în procesul de pregătire, contează în mod egal şi faptul ca ANTRENORUL să fie unul bine pregătit din toate punctele de vedere, mai ales al pregătirii psihologice coroborate cu cea tehnico-tactică.

Este foarte important acest lucru, şi în plus de aceasta, să aibă răbdare şi încredere în sportivii lui, fiindcă doar aşa va reuşi.

Dacă va dori ca jucătorii lui la 10-11 ani să câştige IMEDIAT meciuri va greşi ireparabil în viitorul acestuia, fiindcă îşi va însuşi în grabă elemente şi procedee tehnice GREŞIT, ceea ce va duce la acele procentaje dezastruoase la aruncare şi numărul mare de greşeli neforţate.

În final pot spune că există posibilitatea, însă jucătorul, echipa şi antrenorul să facă întradevăr O ECHIPĂ reală din toate punctele de vedere, al ideii de performanţă şi continuitatea acesteia de la an la an.

12 Responses to “Răspunsul la întrebarea cititorului ”skozy #23””

  • Kiki:

    Si cand ar fi corect ca aceasta echipa sa inceapa meciurile. Cam dupa ce perioada?

    • coach:

      Nu e vorba de corectitudinea ca TIMP de a incepe sa joci, ci rolul antrenorului in a te determina sa folosesti corect in joc elementele si procedeele tehnnice lucrate … in antrenament … Fiindca datorita GRABEI de a reusi ca jucator si mai ales a GRABEI ANTRENORULUI de a-si vedea jucatorul “finalizand” fara sa ii pese daca acesta a executat corect miscarea, se ajunge la o insusire gresita. Iar ca antrenor, este bine ca de la inceput sa nu permita executarea gresita in jocuri oficiale, indiferent daca va pierde sau nu.

  • Kiki:

    Am inteles. Eu am o echipa de baieti, la minibaschet, si am pus echipa la jocuri dupa doua luni de cand i-am luat. Este o greseala?

  • coach:

    Deloc. Ai 2 variante rapide si indicate.
    1. DACA joci cu echipe de aceeasi valoare ca tine cauta sa fii atent/atenta la ce greseli individuale cu privire la tehinca predata si invatata pana atunci, fara sa te intereseze daca ai sa castigi meciul sau nu.
    2. Daca joci cu echipe de valoare mai mare, atunci: PE JUCATORI cauta sa ii faci sa inteleaga ca TREBUIE sa execute corect elementele si procedeele tehnice, indiferent de faptul ca este un adversar experimentat in fata lui. PE TINE trebuie sa te intereseze sa ii poti arata CHIAR ca exemplu pe adversar si elementele si procedeele tehnice ce le executa corect, pentru a-l sprijini in procesul de invatare prin care trece.
    Comportamentul tau sa fie POZITIV fata de ei, fara sa ii stresezi pentru greseli.

    • Kiki:

      Dar, daca joc cu echipe mai puternice, jucatorul nu va ajunge sa gandeasca faptul ca mereu va fi invins? Cum pot eu sa-i explic CORECT ca nu rezultatul conteaza ci faptul ca obiectivul sau, ca jucator, e unul pe teremn lung?

  • coach:

    Aici totul tine de tactul tau pedagogic, fiindca fiecare copil are personalitatea lui, mai puternica sau nu. Unuia trebuie sa i-o infranezi… altuia trebuie sa i-o dezvolti… Eu am pierdut in 4 ani de pregatire a copiilor ce i-am avut la club, peste 80%-90% din meciurile jucate, unele chiar si la diferente mari, si cu toate acestea, pana la iesirea mea din antrenorat nu am ratat nici o finala de campionat national la masculin. Toate acestea tin foarte mult si de pregatirea ta ca antrenor/antrenoare din punct de vedere psiho-pedagogic … a timpului de pregatire … a obiectivelor stabilite … si asa mai departe.
    Iti dau un exemplu, eu am dat indicatii cu privire la aruncare sa spunem: pozitia bratului, a corpului, a picioarelor si mai ales a privirii. In cazul in care el nu executa asa cum era CORECT il scoteam pe banca si II EXPLICAM ca NU MA INTERESEAZA sa castig acel meci si ca NICI PE EL nu ar trebui atunci sa il intereseze.Ci sa execute cat mai corect ceea ce invatam la antrenamente, fiindca NU MA INTERESA titlul la minibaschet sau juniori III, ci ca el sa fie jucator de lot national de seniori sau jucator de divizia A foarte bun. Bineinteles ca in sprijinul acestor exemple apar si materialele intuitive (afise, video, etc.- pe cat posibil exemple cu sportivi romani consacrati), vizionarea de meciuri LIVE cu echipa la meciurile de Divizia A masculin/feminin din orasul in care locuiesti.

  • coach:

    Cu placere si spor la treaba.

  • Dumitru Lecca:

    Personal cred ca obiectivul propus e gresit. Nu realizarea unei echipe capabila de o performanta imediata trebuie sa fie obiectivul la inceput de drum ci crearea unor valori individuale reale capabile pe seama valorii lor sa fie integrate intr-un colectiv castigator. Astfel se realizeaza etapele formative normale: 1- Selectie corespunzatoare cu ajutorul unei baterii performante de criterii 2.- Insusirea fundamentalelor pana la nivel de maestrie. De abia de aici in colo (deobicei juniori 1) putem vorbi despre echipa. Altfel, inversand prioritatile, se pot realiza rezultate rapide cu jucatori neperformanti (exemplu caracteristic pentru Romania folosind tactici colective sofisticate la nivele mici de varsta) dar finalizarea muncii la o grupa de copii fara sportivi promovati este pentru mine un esec indiferent de eventuale jocuri sau competitii castigate de acestia. De altfel principiile enuntate le veti intalni in metodica invatarii si perfectionarii practicata in toate tarile cu baschet avansat.

    • Kiki:

      De ce sustineti ca obiectivul propus ar putea da gres? Care ar fi cauzele?

    • coach:

      Ma bucur ca domn profesor este de acord cu mine. Uite un exemplu ca desi suntem generatii diferite, gandim la fel. Cu siguranta actionam poate “o idee” diferit datorita atator schimbari, pornind de la planul social si ajungand la cel performantial in baschet al sportivului sau al echipei.
      Obiectivul propus … trebuie sa fie unul REAL, ci nu IMEDIAT. Plus de asta ideea era sa NU urmaresti (daca am inteles bine domn profesor) un obiectiv imediat, ca si obiectiv final. Findca atunci cand confuzi DORINTA de a castiga un meci cu DORINTA de a fi un campion (ceea ce poate fi si obiectiv), este o mare greseala.
      Iar cauzele stabilirii unui obiectiv IMEDIAT si de atins prin orice mijloace (a castiga un meci la minibaschet spre exemplu) nu se vor vedea decat atunci cand va fi PREA TARZIU atat pentru jucator, cat si pentru echipa. Pentru ca daca vorbim de sportul de masa, este ok … insa in sportul de performanta nu va fi ok, deoarece insusirea gresita a elementelor si procedeelor tehnice va duce la o “automatizare” a miscarii (gresite) si FOARTE GREU DE CORECTAT.
      Sper sa nu intelegi acuma ca “acea miscare” deprinsa sau insusita gresit o poti confunda cu STILUL, fiindca de obicei cam asa “scuza” unii antrenori lipsa performantei.

  • Dumitru Lecca:

    “Daca va dori ca echipa lui de 10-11 ani sa castige imediat va gresi iremediabil!” Asta este raspunsul perfect si, in general marea racila a baschetului romanesc. Ne luarea in seama a faptului ca fiecare etapa formativa are regulile ei metodice precise si incercarea de a sari etape pentru un rezultat de moment aduce iremediabil falimentul. Asa cum perfect arata “coach” e mult mai greu de corectat decat de invatat. Deobicei, din pacate, ce-ai stricat e bun stricat. Regula sfanta la copii si juniori e sa nu treci niciodata mai departe pana nu esti perfect multumit de realizarea obiectivului instructional propus. Timpul in care acest lucru se realizeaza depinde sigur si de maestria antrenorului dar in cea mai mare masura de datul genetic al sportivului. Deci mare atentie la individualizare.

Leave a Reply

foot locker europe releasing another exclusive adidas nmd r1 adidas nmd r1 foot locker eu exclusive adidas nmd xr1 vintage white adidas nmd xr1 vintage white new images adidas nmd xr1 womens adidas nmd xr1 womens triple white adidas nmd xr1 primeknit clear onix grey adidas nmd r1 suede and leather colorways adidas nmd r1 black blue s75230 womens sz 9 suede adidas nmd r1 runners peach pink black womens sizes adidas nmd xr1 primeknit clear onix grey pink bb3686 adidas nmd xr1 primeknit adidas nmd xr1 primeknit pink stripe adidas nmd xr1 women exclusive adidas nmd xr1 primeknit university blue collegiate navy adidas nmd xr1 triple white adidas nmd xr1 triple white release reminder adidas nmd xr1 triple white adidas nmd august 18th releases adidas nmd xr1 pink