adidas eqt adv sock preview adidas eqt support adv sock first look adidas eqt support adv sock first look adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock adidas eqt support adv sock colorways adidas eqt support 93 17 still breeze glitch camo adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze first look adidas eqt support 93 17 glitch camo still breeze adidas eqt support 9317 glitch camo still breeze adidas eqt adidas eqt support adv adidas eqt support adv core black adidas originals adidas eqt tactile green pack adidas eqt tactile green pack adidas eqt light green pack womens adidas eqt support 9317

Archive for March 2011

Răspuns la întrebarea lui Andrei Ungur

Andrei Ungur:  De cat timp maxim credeti ca este nevoie pentru ca un jucator sa-si deprinda corect procedeele fundamentale in baschet? Exista o anumita ordine in care acestea trebuie invatate sau totul depinde doar de antrenor?

Asa cum stie majoritatea populaţiei, timpul este ceva relativ… Mai ales din punct de vedere al TIMPULUI de pregătire asociat cu TALENTUL sau DORINTA persoanei respective de a deveni mai performant în ceea ce face (jucător sau antrenor). Jucătorul cu siguranţă îşi va dori mai mult de la el în viitor, însă POATE EL performa? DA … însă depinde de vârsta la care porneşte pe drumul în performanţă. Antrenorul aici are un rol important, fiindcă în colaborare cu părinţii reuşeşte să insufle dorinţa de a performa, precum şi depăşirea pragurilor psihice (atunci când simţi că nu mai poţi şi trebuie să depăşeşti momentul). Din punctul meu de vedere, cu cât pleci la drum mai devreme, cu atât poţi fi liniştit asupra timpului, ca de ex: Începi performanţa la 8-9 ani prin exerciţii şi mod de pregătire, poţi spune că la 15-16 ani ai putea să conturezi rezultate ale muncii. Poţi începe la 14 ani şi atunci abia la 18-20, însă cu o pregătire foarte bine pusă la punct, poţi spune că se conturează rezultatele muncii (asiduee). De la 16 ani în sus … va fi o luptă mult mai acerbă şi comună a celor 2 (antrenor şi jucător) pentru a demonstra că se poate face şi performanţă. În ceea ce priveşte deprinderile motrice, acestea pot fi ca timp învăţate în următoarele condiţii ce trebuiesc coroborate:
1. inteligenţa motrică a acestuia şi dezvoltarea ei prin exerciţiu atât individual, cât şi de antrenor;
2. în cazul în care nu există inteligenţa motrică, trebuie MULTĂ MUNCĂ şi mai ales DORINŢA de a fi mai bun (ce intră în atribuţiile de pedagog şi psiholog a antrenorului);
3. capacitatea antrenorului de a determina ca sportivul să depăşească “greutăţile” ce apar în execuţia procedeelor şi elementelor tehnice pentru a ajunge la corectitudinea necesară unei deprinderi motrice.

Dezvoltarea baschetului românesc

Totalbaschet.ro: Tab Baldwin afirma ca pentru dezvoltarea baschetului romanesc “ar trebui să se investească nu numai în competiţiile pe categorii de vârstă, ci şi în dezvoltarea antrenorilor. Odată ce ai antrenori bine pregătiţi, vei avea şi competiţii excelente cu jucători excelenţi.”. Cum vedeti un proiect pentru dezvoltarea antrenorilor? Ce ar trebui el sa presupuna?

Mă bucur că aţi pus această întrebare şi că există în sfârşit o opinie a unui antrenor străin de valoare cu privire la formarea şi perfecţionarea antrenorilor. Atâta timp (cam de 2 ani) am tot semnalat acest lucru, fiind dovada chiar şi o postare pe acest colţ al antrenorului, încât POATE măcar acum voi fi înţeles.

1. În primul rând, din câte cunosc, s-a pornit în formarea antrenorilor prin licenţerea acestora şi participarea la cursul ce le oferă posibilitatea acestora de conduce echipele de pe banca tehnică. (poate mai există şi alte forme, însă recunosc că nu am aici cunoştinţă asupra acestora).
Lucru bun pentru început, însă ca să aibă un efectul dorit (antrenori foarte bine pregătiţi => sportivi foarte buni) trebuie clar centralizat această formare şi cu termene bine stabilite la nivel local, regional şi naţional. Implicarea atât a muncii acestora în cadrul formării personale, cât şi a beneficiilor de care acesta ar avea parte (cum spunea un coleg şi prieten: carduri de participare la CE, etc.). Fiindcă este uşor să spui că nu avem antrenori ce să creeze sportivi de valoare, când acest sport la nivel naţional se bazează foarte mult pe implicarea personală (retribuită sau nu) a unor pasionaţi şi nimic mai mult. Fiindcă se ştie clar că atunci când ieşi din “banca studenţească” şi intri în “pâine” nu eşti plătit aşa de bine la CÂT ai de muncă sau la CÂT ai vrea ori poţi să munceşti. De aceea pe lângă programele, cursurile, testările, etc. care pot fi organizate şi puse în aplicare, TREBUIE ca antrenorul să aibă şi acea satisfacţie FINALĂ măcar. De exemplu: Ai câştigat campionatul naţional la U16 masculin? Atunci ai şansa de a participa pe banii federaţiei la CE U16, unde ai şansa de a te perfecţiona prin a vedea live meciuri, precum şi prin discuţii cu antrenori consacraţi la nivel european. De aici se poate crea ideea de competitivitate între antrenori, fiindca premiezi REAL un rezultat. Şi aşa mai departe …
2. Una din greşelile (şi ale mele) cu privire la informaţiile ce sunt acumulate de antrenorii trimişi în diferite campusuri de pregătire (nivele mici, medii şi mari), este că NU SUNT PREZENTATE antrenorilor în cadrul unor întâlniri ad-hoc locale, regionale sau naţionale. De ce am spus că este şi greşeala mea? Fiindcă atunci când am fost în asemenea campuri, nu am prezentat oficial aceste lucruri, ci doar celor care au pus întrebarea CUM a fost acolo … CE am învăţat nou … şi aşa mai departe. Însă cei care au întrebat, au primit şi răspuns … indiferent dacă a fost vorba de o discuţie live sau pe pe un site de baschet.
De aceea, revin şi spun că este foarte important ca aceste informaţii să fie prezentate eventual pe site-ul oficial al FRB la un capitol sau sub un titlu special ales de către dânşii.
3. Infrastructura şi programul orar din învăţământ sunt şi acestea o problemă, fiindcă numărul de antrenamente creşte în Serbia de la 3-5 (minibaschet) la 10-12 (juniori I), pe când în România avem cei fericiţi 3-5 pe săptămână, iar la juniori I ajungem la maxim 10 (repet: cei fericiţi).

În final spun, aşa cum am mai spus şi în altă postare, CĂ SE POATE crea un program bine stabilit şi de urmat pentru formarea şi perfecţionarea antrenorilor, însă ca pentru orice proiect (în cazul că există vreo intenţie a celor în măsură să decidă acest lucru) trebuie timp, analiză şi implicare.
Să sperăm că vom lua de bun ceea ce mister Baldwin a spus şi poate vom avea la un moment dat … antrenori bine pregătiţi => sportivi bine pregătiţi …

foot locker europe releasing another exclusive adidas nmd r1 adidas nmd r1 foot locker eu exclusive adidas nmd xr1 vintage white adidas nmd xr1 vintage white new images adidas nmd xr1 womens adidas nmd xr1 womens triple white adidas nmd xr1 primeknit clear onix grey adidas nmd r1 suede and leather colorways adidas nmd r1 black blue s75230 womens sz 9 suede adidas nmd r1 runners peach pink black womens sizes adidas nmd xr1 primeknit clear onix grey pink bb3686 adidas nmd xr1 primeknit adidas nmd xr1 primeknit pink stripe adidas nmd xr1 women exclusive adidas nmd xr1 primeknit university blue collegiate navy adidas nmd xr1 triple white adidas nmd xr1 triple white release reminder adidas nmd xr1 triple white adidas nmd august 18th releases adidas nmd xr1 pink